Welke thee bij angst, stress, bezorgdheid, zenuwachtig zijn

 

Als je je angstig, bezorgd of gestrest voelt, kan een kop kamillethee je helpen te ontspannen. De daisy-achtige bloeiende plant wordt al eeuwen gebruikt om verschillende kwalen te verlichten.

Een studie aan de Universiteit van Pennsylvania wees uit dat degenen met een gegeneraliseerde angststoornis (GAD) die gedurende acht weken een kamille-supplement namen, een significante afname van angstsymptomen hadden in vergelijking met degenen die een placebo namen.

Het is ook vrij van cafeïne, wat belangrijk is omdat cafeïne bij sommige mensen angstgevoelens kan veroorzaken.

Groene thee (alsook matcha) en zwarte thee bevatten ook een aminozuur (L-theanine) waarvan is aangetoond dat het een rustige maar waakzame staat creëert.

Een studie gepubliceerd in het Journal of Functional Foods toonde aan dat degenen die gevoelig waren voor angst, kalmer en meer gefocust waren tijdens een test als ze vooraf 200 milligram L-theanine innamen. Supplementen bevatten meestal 200 milligram van het aminozuur – dat komt overeen met ongeveer zes tot 10 koppen thee.

Nog een tip: het langer zetten van thee zal de hoeveelheid kalmerende aminozuren die ze bevatten verhogen.

Heb je vragen, contacteer ons op hello@eeva.be

Thee met kamille

[ux_products tags=”456″]

Thee met matcha

[ux_products tags=”190″]

Thee met groene thee

[ux_products cat=”358″]